Logo nie je len náhodným obrázkom vystupujúcim pri názve vašej firmy, preto ho netreba brať na ľahkú váhu. Je
dôležitou súčasťou budovania značky, firemnej identity a vytvára celkový imidž firmy. V dnešnej dobe totiž v mnohých prípadoch platí, že práve vizuál je tým, čo predáva.
Aj napriek tomu veľa ľudí podceňuje silu loga a neuvedomuje si, čoho všetkého je súčasťou. Nájdeme ho na webe,
vizitkách,
billboardoch,
darčekových predmetoch či hlavičkových papieroch. Niektoré logá sú
grafické, iné tvorí len
zaujímavý logotyp, ďalšie sú kombinované, no vo všetkých prípadoch platí, že tvorí súčasť corporte identity a často zaujme a zarezonuje v mysliach verejnosti skôr, ako váš názov.
Kvalitné logo
podporuje vašu profesionálnosť a
zvyšuje celkové povedomie o značke.
Logo sa stáva súčasťou marketingových materiálov, preto je mimoriadne dôležité pri návrhu zohľadniť aj jeho ďalšie využitie, aby bolo možné použiť ho na veľkých
billboardoch,
webe, ale aj malých
reklamných predmetoch či pri
potlači tričiek alebo výrobe
3D reklamy.
Parametre kvalitného a funkčného loga:
- Jednoduché, zapamďtateľné a najmď unikátne.
- Čitateľné a ľahko identifikovateľné s vašou značkou.
- V logu by mala byť zahrnutá podnikateľská činnosť, a teda idea podnikania.
- Moderné, no pritom nadčasové.
- Pozor na píliš zložité tvary a množstvo farieb - menej je niekedy viac.