SEO, Search Engine Optimization, alebo jednoducho "
optimalizácia pre vyhľadávače" je veľmi dôležitou, aj keď niekedy zanedbávanou súčasťou každej
webovej stránky, ktorá by mala dosahovať želané výsledky.
Optimalizácia pomáha upraviť webové stránky tak, aby dosahovali
čo najlepšie umiestnenia v rámci neplatených výsledkov vyhľadávania. Dlhodobým zvýšením návštevnosti stránky sa totiž zvyšuje aj počet konverzií vykonaných návštevníkom, a teda aj profit z predaja produktov a služieb.
Optimalizovanie webovej stránky je beh na dlhé trate a na dlhodobé, no najmď pozitívne výsledky, si treba počkať. Pozitívny imidž, množstvo nových zákazníkov a dosiahnutie vašich cieľov je však výsledok, na ktorý sa počkať oplatí.
SEO znamená "upratať" si web Každý web je niekedy potrebné usporiadať a urobiť v ňom poriadok. Vďaka zmenám v jeho architektúre a celkovej hierarchii pomáhame zlepšiť pozíciu webu vo výsledkoch organického, teda neplateného vyhľadávania. Ak je totiž
váš obsah roztrúsený po celom webe bez akejkoľvek postupnosti, vyhľadávač nevie, ktorý obsah má považovať za relevantný, preto je pravdepodobné, že žiaden z výsledkov v konkurencii jednoducho neobstojí.
Onpage a Offpage faktory Pri SEO optimalizácii je dôležité rozlišovať onpage a offpage faktory. Onpage, teda faktory priamo na stránke, zahÅ•ňajú napríklad
názov domény a
URL adresy,
kľúčové slovo v TITLE elemente stránky, ale aj priamo v jej obsahu. Nesmieme zabudnúť ani na
unikátnosť obsahu či vhodnosť pre mobilné telefóny.
Na druhej strane offpage faktory, teda tie mimo stránky, zahÅ•ňajú
čo najkvalitnejšie spďtné odkazy, ich tematickú relevanciu a rôznorodosť. Rovnako silu vášho webu na sociálnych sieťach,
vyhľadávateľnosť doménového mena či počet unikátnych domén odkazujúcich na webstránky.